Tot ce trebuie sa stii despre asigurarea bagajelor de calatorie

Atunci cand te afli cu familia in excursie, iti doresti de fiecare data ca absolut orice detaliu al acesteia sa fie foarte bine pus la punct, astfel incat voi sa nu aveti nicio grija. Insa oricat de multe masuri de precautie iti iei, exista anumite riscuri asupra carora nu ai niciun control, insa in fata carora te poti asigura.

Asa se intampla si in cazul pierderii bagajelor de calatorie, subiect asupra caruia ne vom concentra astazi. Cu cat stapanesti mai bine acest aspect, cu atat stii cum sa te asiguri mai bine, in cazul in care bagajele tale se pierd. Asadar, haide sa vedem impreuna ce implica asigurarea bagajelor de calatorie, cazurile in care esti asigurat, precum si sumele pe care le vei primi, in cazul in care unul dintre evenimentele asigurate are loc.

Ce presupune asigurarea bagajelor de calatorie?

In cazul in care unul dintre evenimentele pentru care ai stabilit asigurarea se produce pe perioada valabilitatii acestei polite, vei primi suma aferenta asigurarii incheiate. In cazul bagajelor de calatorie, evenimentele pentru care poti incheia asigurare sunt: pierderea sau intarzierea bagajelor, aflate in custodia unui transportor aerian sau furtul bagajelor, conform prezentelor conditii.

Care sunt evenimentele asigurate?

Asa cum spuneam si mai sus, exista un numar de evenimente asigurate, iar in eventualitatea producerii lor ( pe timpul perioadei de valabilitate a politei de asigurare ), tu vei fi despagubit. Este vorba despre doua evenimente diferite:

 

(1) Intarzierea mai mult de 6 ore a bagajelor, aflate in custodia transportatorului aerian. Acest eveniment trebuie sa aiba loc in perioada de asigurare, datorat transportatorului si recunoscut de catre acesta.

(2) Pierderea bagajelor de calatorie aflate in custodia transportatorului, doar pe perioada de valabilitate a politei de asigurare.

Care sunt sumele asigurate?

In cazul in care unul dintre evenimentele asigurate se declanseaza pe perioada de valabilitate a politei incheiate, asiguratorul este obligat sa despagubeasca asiguratul, conform planului STANDARD cu pana la 500 de euro, dupa cum urmeaza:

 

  1. Bagaj pierdut: despagubire in valoare de 250 de EURO;
  2. Bagaj intarziat mai mult de 6 ore de la debarcarea din avion: 5 EURO/ ora, inclusiv primele 6 ore si pana la maxim 50 de ore.

Ce obligatii iti revin?

In cazul in care nu iti gasesti bagajul la debarcare, esti obligat sa te prezinti imediat la biroul din aeroport, in cadrul caruia astfel de cauze se solutioneaza, pentru a completa un formular special.

 

Acest formular trebuie sa contina datele tale personale, itinerarul de zbor, precum si informatii despre bagaje.  In cazul in care esti supus unui eveniment asigurat, trebuie sa iti imediat legatura cu asiguratorul si sa ii comunici cat mai multe informatii despre situatia petrecuta.

 

Orice document ce poate atesta legatura ta cu respectivul eveniment este extrem de important. De asemenea, trebuie sa stii ca ai obligatia de a anunta asiguratorul in maxim 48 de ore de la producerea evenimentului respectiv, sau la 3 zile de la intoarcerea in tara, la numerele de telefon: (+40) 021.231.00.54/79/90, 021 231.07.13, 230.32.48.

In cazul in care vrei sa afli mai multe informatii despre situatiile in care esti despagubit, nu ezita sa ne contactezi. Pentru cele mai bune oferte din acest inceput de an, intra chiar acum pe site-ul nostru. Noi iti oferim chiar acum pentru Grecia cele mai bune variante de sejur:  https://www.tez-tour.ro/tara/grecia. Pentru Egipt, Turcia si alte destinatii de vis, in care poti ajunge alaturi de noi, consulta lista cu oferte de pe site.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *